Najwiekszy kontenerowiec w historii portu w San Francisco…


Najwiekszy okret cargo MSC Fabiola wplynal pare dni temu (21/03/202) pod Golden Gate Bridge.Statek mial za zadanie przycumowanie w Oakland by rozladowac zgromadzony na nim zaladunek. Statek ten jest najwiekszym kontenerowcem jaki zawinal w zatoce San Francisco.

MSC Fabiola jest dluga na 366 metrow – czyli dluzsza niz statek transportujacy samoloty, jest tez piwrwszym z super duzych statkow transportujacych kontenery.

Kontenerowiec ow moze transportowac 12,500 6-cio metrowych cargo kontenerow. Jest on nie tylko pierwszym najwiekszym kontenerowcem jaki wplynal do portu w San Francisco ale tez jest  najwiekszym kontenerowcem jaki kiedykowliek wplynal do Polnocnoamerykanskiego portu.

W pelni zaladowany kontenerowiec moze udzwignac 166,000 ton, jak twierdzi kapitan George Livingstone.

MSC Fabiola pobil rekord dla najwiekszego statku wplywajacego do zatoki San Francisco ustanowiony przez 345-metrowa i dzwigajacy 151,000 ton statek pasazerski – Queen Mary2, ktora przybyla do zatoki w 2007.r 

NIC PIEKNEGO

MSC FABIOLA moze byc statkiem bijacym rekord na najwiekszy statek w zatoce ale z pewnoscia nie pobijego go jesli idzie o kewstie estetyczne…W momencie w krorym wylonila sie przez mgle wygladala jak ogromny budynek, ze stromymi stalowymi stronami. 

Kadlub statku jest szary, a cala struktura biala. Kontenery ustawione sa na jego pokladzie jak pudelka.

Statek jest prawie tak dlugi jak Empire State. 

Kapitan Bruce Horton, prezydent doku w  San Francisco, powiedzial ze by statek mogl wplynac do zatoki trzeba bylo czekac na odpowiednie prady morskie.

Kompleksowy trening pilotow

W normalnych okretach wymaga sie jednego pilota na ich pokladzie, jakkolwiek w okretach tej wielkosci wymagane jest by nawigowala nia 2 pilotow.

Livingstone i Melvin – piloci MSC Fabiola przeszli gruntowny trening nim weszli na jej poklad. Cwiczyli jej nawigacje przez ponad rok. Projekt cwiczen oparty byl na modelach komputerowych i odbyciu ponad 50-ciu stymulacji w przeroznych warunkach, wlaczajac w to zmienne pracy morskie, wiatr i rozne konfiguracje sterowe i silnikowe.

Ponadto zatrudniono kolejnych 19 pilotow by przeszli intensywna piecio- dniowa stymulacje. 

Piloci weszli na poklad ze specjalnymi komputerowymi urzadzeniami na poklad, tak by kazdy mial wlasne informacje o kursie, predkosci i o tym gdzie Fabiola zmierza.

MSC Fabiola nie tylko reprezentuje ogromny okret nowej generacji, ale tez jest znakiem wzrastajacego globalnie handlu.

Okret zostal zbudownay w Koreii w 2010 i jest w posiadaniu  Srodziemnomorskiej Korporacji z siedziba w Genewie,plynie pod flaga Liberii, i przewozi cargo pomiedzy Chinamii a Polnocna Ameryka.

Jeden z pilotow zapytany co ow okret przewozi w kontenerach na nim zaladownych, odpowiedzial : “Wszystko”, “Wszystko co uzywamy i importujemy.”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s